07 June 2008

Stess Ketika Harga Minyak Naik?

Cerita 1

Disuatu petang, bertempat di Petronas...

Ajis : Bang, tolong isi minyak RM50
Pam Atendan : Isi penuh ke?
Ajis : Penuh ! ???????? Penuh-penuh, jangan sebut ya..... aku naik angin kang%$$$#$%$
Pam Atendan : Maaf Encik, saya ingatkan Isi minyak Penuh. Kenapa encik tak suka?
Ajis : Sejak harga minyaknaik ke RM2.704, pantang aku nak isi penuh. Kalau aku isi penuh, dulu baru RM70.00, sekarang kira-kira mahu dalam RM120.00 $%$^$%&%^.

Cerita 2

Ajis : Dulu semasa memandu, aku bila tekan pedal minyak kereta, rasa nikmat dan sungguh membahagikan.

Hakim : sekarang?

Ajis : sekarang, bila tekan pedal minyak kereta, rasa hati sakit, bagai ditusuk sembilu... aduhh.....

Cerita 3

Pesakit : Doktor, saya mahu mengadu. Dulu masa harga minyak belum naik, kepala saya ringan saja, tetapi bila harga minyak sudah naik, kepala saya selalu berat. Kenapa doktor?

Doktor jiwa : Sebab, sebelum harga minyak naik, harga minyak tu ditampung oleh rakyat. Dengan ertikata lain, disubsidikan. Sebab tu ringan aja. Macam berat sama di pikul, ringan sama dijinjing. Tapi sekarang harga minyak tiada subsidi, jadi semun beban berada diatas kepala awak, sebab itu sekarang rasa berat.

Pesakit : Jadi apa harus saya buat, doktor?

Doktor Jiwa : Awak bayar bill saya dulu...... :-)